Vårdcentral + muta

2010-05-31 - 21:12:19
Vi fick en tid idag till barnläkaren på Vårdcentralen idag, som tur var. Det visade sig att Freja hade öroninflammation på ena örat. Lill-pluttan då, hon har varken sagt eller visat något att hon skulle haft ont i örat och inte heller när jag har frågat henne. Jaja, nu blev det iallafall en penicillinkur på 5 dagar. Det är inte det lättaste att få i en 3-åring penicillin kan jag meddela där ute som trodde något annat. Vi har därför kommit överens om att är hon duktig och tar medicinen utan bråk i de nu fyra dagarna som är kvar, skall vi åka till leksaksaffären och köpa Music-time mikrofon från BR. Hon har så länge velat ha en mikrofon och hon ÄLSKAR ju att sjunga. Hon såg denna mikrofon med stativ när vi var i leksaksaffären för att tag sedan.
Jag håller alla tummar och tår att det funkar med denna.. eh, ja, muta.
Hon var OTROLIGT duktig på VCT. Det var både streptokockprov och crp-prov och hon skötte sig galant. Lät doktorn lyssna på hjärta och lungor och titta i öronen.
Min lilla tjej!

Nu är jag helt slut och skall ta mig lite mat, sen blir det sängen. Jag mår skit rent ut sagt.
Postat av: Madde

Usch,det låter ju inget vidare. Hoppas hon kryar på sig snart så du får vila dig och bli bra du med, kram!

2010-05-31 - 21:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0