Mjölkspill.

2011-01-04 - 12:03:51
Jag tog en varm härlig dusch nyss. När jag var klar och stod i badrummet med handduken fick jag en såndär "mammainution", en sån känsla som säger - Nu är det alldeles för lugnt och tyst, vad försigår egentligen?.
Jodå, när jag ropar på Freja hör jag henne från köket. Hon ville ha oboy och hade ordnat detta själv.
Det var mjölk på bänken, micron, skåpen och golvet. Men jag ville inte skälla eller bli arg. För min lilla tjej hade själv tagit sin stol till kylskåpet för att nå upp till mjölken, hämtat en mugg ur skåpet och alldeles på egen hand ordnat sig ett glas oboy! Hur skall barnen annars få lära sig? Om dem aldrig får testa, kladda, spilla, torka, kleta och gegga?

- "Mjölk är bra för skelettet mamma! Det gör skelettet hårt så att det inte går sönder så lätt!"



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0