Förnya hemmet

2011-01-09 - 13:00:02
Hallå på er ute i cyperrymden!

Här sitter jag, snuvig och allmänt less på att vara sjuk. Det går i cirklar denna jäkla halsfluss, är inne på min andra kur med penicillin nu.
Igår åkte vi faktiskt ändå till IKEA, min syster fick dåligt samvete efter att hon läst mitt förra blogginlägg (det var inte alls meningen, iinte alls ;-) Åh, det finns så mycket fint och hela huvudet bara sprängs med inspiration.
Jag kollade och provsatt soffan vi hade kikat på i katalogen och nu är det bestämt, det blir en Ektorp soffa med Svanby grå klädsel. Den var mycket, mycket bättre än vad jag hade trott! Nu ska vi bara bestämma oss för om vi skall ha en vanlig tre-sits eller en 2-sits med schäslong.
Ni kanske märker vart jag har bestämt mig för att börja renovera och förnya? Vardagsrummet.
Först och främst skall vi måla om i en antikvit färg i hela rummet. Jag skall göra en liten avskild tvhörna med hjälp en en skärmvägg. Som det är nu tar nämligen tvn upp hela rummet på något konstigt sätt. Vi skall införskaffa ett matsalsbord och stolar som vi kan använda när vi får gäster eller när vi skall mysa och spela spel.

Postat av: Sandra

Jag har ektorps tre sits soffa och en fotölj. Skit bra och lätta att ta av och slänga in i tvättmaskinen :)

2011-01-09 - 23:11:58
URL: http://familjenlengrell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0