Gnällnatt

2010-05-27 - 07:36:36
Usch, vilken natt. Det hela började med att Freja vaknade och gick upp vid åtta tiden. Helt klarvaken och hundra procent säker på att det var morgon eftersom det fortfarande var ljust ute. Jag förklarade för henne att hon bara sovit en liten stund och att det inte ens blivit en ny dag. Men hon ville icke sova. Jag kände på henne och hon kändes varm, tog tempen och visst hade hon feber. En alvedon och lite vatten fick det bli.
Vid halv tio gick jag in med henne i hennes rum och läste en bok. Hon somnade, men sov väldigt oroligt, vaknade till flera gånger.

Vid kanske 2-tiden vaknar hon "riktigt" igen och vill INTE sova mera. Skrik och gnäll fram tills hon äntligen ger med sig och lägger sig i vårt rum. Där somnar hon om och sover i 20 minuter när hon sedan vaknar ytterligare en gång. Hon vill ha frukost, vatten. Vill inte sova. Somnar om tillslut och vaknar igen halv sju. MEN GÖTT!! Haha
Jaja, det är inte ofta det blir såhär. Jag är bortskämd med en unge som sover hela nätter i vanliga fall. Men jag är verkligen sjukt trött idag känner jag, det blir nog så när man får en osammanhängande sömnperiod.

Idag är hennes ögon mycket bättre. Men hon har fått en riktigt ful hosta, rosslig och sitter långt ner i bröstet.
Jag vet inte alls vad vi ska hitta på idag, vädret ser toppen ut men jag vet inte om jag vill dra med henne ut när hon är förkyld? Jag hade velat ta en tur till Emaus ( ni vet, det stället i Uddevalla ), men om hon är dålig så vill jag inte dra runt henne. Onödigt. Jaja, nu har jag iallafall lovat henne att få spela på datorn. Hon har fått ett spel, Kalle Kunskap ( finns att köpa på Willys för två tjugolappar ) och det tycker hon är jätteskoj.

Ha en härlig dag!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0