Jäkla magsjuka!

2010-03-20 - 09:08:16

Det blir inget släktkalas för Frejsan idag. Klockan 3 imorse kom hon in till oss och la sig, efter en stund ville hon ha vatten. Efter det var härligheten igång. Det var bara upp och in med lakan och pjyamas i tvättmaskinen och Frejsan in i duschen. Bädda rent och vädra ut. Bädda ner Frejsan i vår säng och sedan ställa sig själv i duschen. Jag har sovit högst 30 minuter sedan dess, jag ligger på helspänn och oroar mig att hon skall kräkas i sömnen. Hon kräktes väl 4 ggr till efter det. Nu har hon fått dricka lite, lite avslagen cola, hon är hungrig säger hon. Men jag vill försöka torka ut magen så mycket som möjligt, så hon har fått gnaga på ett litet smörgåsrån så länge. Det många föräldrar gör fel är att ge barnet "tung mat" nästan med en gång. Det är bättre att vänta och låta magsäcken torka ut. Givetvis skall man ge vätskeersättning eller vatten under tiden - teskedsvis.
Nu
har hon inte kräkts på ett par timmar iallafall.

Vi skjuter fram kalaset till nästa lördag istället och håller alla tummar över att det var en kort magsjuka hon fick.
Jag hoppas att jag slipper den, inte roligt att behöva börja det nya jobbet med att sjukskriva sig!

Nu skall jag hänga upp tvätt!



Postat av: Gravid & Mamma till två flickor

Usch för magsjuka!

Speciellt om barnen blir sjuka.

En annan kan ju hantera det..

2010-03-20 - 11:29:56
URL: http://milliez.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0