Vår dag i ord.

2010-07-09 - 20:59:07

Åh, det är SÅ tråkigt att flyttstäda. Blir man aldrig färdig liksom? Idag har vi kört en massa S K I T  till återvinningscentralen. Tre vändor hann vi med och misstänker att det blir lika många imorgon. Jätte kul, verkligen. Min mamma är så snäll och kommer imorgon och hjälper oss med städet. Hon har redan varit och gjort färdigt köket. Det och badrummet är nog det värsta att städa, en massa lådor och skrymslen. Skönt blir det när vi lämnar nycklarna.

Snart är det dags för lilltösa att sova. Vi har börjat med en ny rutin. Vi läser en saga, pussas och kramas godnatt och sedan går vi ut ur rummet, men berättar för henne att vi är i närheten. Igår höll vi på i säkert 3 timmar innan hon kom till ro och somnade. Hon var så arg. Helst av allt hade hon nog velat vara uppe halva natten och sedan skall vi läsa minst 10 böcker. Ohållbart.

Jag har plockat och vikt in tvätt här hemma och Tomas har skruvat upp lite saker, bland annat Loppans rullgardin. Inte en dag för sent, då solen ligger på den sidan på kvällen.

Nu ska jag åka och köpa kattmat och sedan tänkte jag och Tomas sätta oss i soffan och bara slappa!

Ta hand om er!

Postat av: Sarah

Såna metoder är jobbiga att göra när man är mitt uppe i det så det gäller att hålla ut man får igen så mycket mer sedan. Vi körde ju 5 minutarn på Philip och han har alltid vart så himla snäll att lägga sen. Bara att lägga ner honom i sängen och gå ut. Tar väll en halv minut eller nått. Visst kan han ha kvällar ibland då han hellre hade velat vara uppe men då får man bita ihop och det går oftast snabbt ändå. Sen kanske det är lite svårare när barnen är så stora som Freja och har lite mer egen vilja =P Jag önskar er lycka till i alla fall och att det snart visar resultat så ni känner er peppade att fortsätta.

2010-07-10 - 08:41:16
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/
Postat av: Mollymus - bloggar från Uppsala

Hejhej! :) Hoppas du haft en bra dag! Kraam

2010-07-11 - 22:49:42
URL: http://mollymus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0