Uppdatering från villan ♥

2010-07-01 - 12:34:53
Usch vilken trist uppdatering jag har. Jag skall försöka bättra mig nu när vi äntligen har börjat komma i ordning så smått. Det är otroligt vad mycket saker man har egentligen. Vart kommer allt från?
Allt har gått bra med flytten och nu har vi fått det så fint med nya tapeter, jag är riktigt nöjd över valen vi gjorde gällande tapeterna. Ljust och fint, det gillar jag! ;-)


Igår tog vi oss alla en behövlig paus från flyttlådor och röra. Vi åkte iväg till Varberg där Tomas skulle kika i en affär( = tråkig affär ). Jag och Freja strosade runt och kollade i lite roligare butiker och på hemvägen åkte vi in till Frejas farfar och hans mysiga fru där vi blev bjudna på grillat. Jättemysigt! De hade även besök av Pias bror och hans fru Linda, som var supertrevliga. Vi var hemma vid tolvtiden på natten och loppan sov hela vägen från bilen in till sängen. Givetvis glömde jag kameran, så jag kunde inte dokumentera våran lilla utflykt.

I tisdags åkte jag och Loppan iväg med Madde, Sandra och lille Loke till Gadesanna där vi badade (inte jag) och fikade(det gjorde jag däremot). Barnen fick springa av sig ordentligt. Freja hade jättekul, hon älskar att bada den ungen. Sådär jättevarmt tyckte inte jag det var, jag doppade trots allt fötterna ;-) Men det var väldigt härligt att komma iväg och ta vara på de fina dagarna. Idag är det strålande solsken, men jag tror vi får hålla oss hemma faktiskt, det måste bli lite gjort.

Åh, jag är verkligen så nöjd med radhuset, det är underbart att ha vår stora fina trädgård och att ha tvåplan att röra sig på inne. Det är så lugnt och stilla här och på kvällen hör man syrsorna spela från ängen. Nästan som på landet :-) Min älskade Sara och hennes sambo + hundar har fört flyttlasset till Vänersborg här i dagarna, jag är så nöjd att ha henne i närheten igen, det var inte roligt när hon bodde i Gävle. Men nu blir det andra bullar, och speciellt en bulle som ligger i ugnen och frodas, haha. Enda anledningen till att jag längtar till hösten är för att då får jag snusa bebis igen ;-) Visst är det roligt? Jag är så glad för Sara och Mattias skull. Det kommer bli så bra ♥


Nu skall jag hänga ut lite tvätt tänkte jag, UNDERBART med solochvind torkad tvätt, det luktar så gott!

Ta vara på er i solen ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0