Well Hello!

2010-01-27 - 15:13:11

Snökaos är på G. Inte roligt. Imorgon skall jag och Tomas till Göteborg. Jag håller tummarna på att vägarna är någorlunda ok då! Nu är det tråkväder, slask men samtidigt snöar det för fullt. Grått och trist.
Igår storstädade jag köket. Torka ur skåp och slängde en massa skit som vi samlat på oss. Nu luktar hela köket underbart såpa! Superfräscht. Det är egentligen rätt skrämmande hur sällan man egentligen gör ett sådant där ordentlig storröjjning. Jag gör väl visserligen det lite oftare än andra i och med min bakterieskräck, men ändå? Uäck!

Vi käkar pizza till middag idag har jag bestämt. Jag har ingen ork/tid/inspiration/lust till att ställa mig vid spisen.
Det är vid dessa tillfällen man hade velat utnyttja den där reklambroschyren vi fick hem i brevlådan för ett par veckor sedan. "Middagsmaten. För en enklare vardag". Ett företag som erbjuder råvaror till 5 middagar, leverans hem till bostaden. Enkla, lättlagade recept för 4-5 personer. Variation mellan fisk, fågel, kött, vegetariskt och festlig fredagsmat. Well Hello? Hur gött hade inte det varit? Slippa stress och veckohandling åtminstonde en vecka i månaden? Tyvärr har alltid ekonomin en stor del i varje val man gör och dessvärre blir det en betydligt dyrare matkostad i månaden om man använder sig av detta. Nej, back to falukorv and makaroner.

Nu skall vi ringa och beställa some pizzas!
Smell you later guys!

Postat av: Mikaela, 18 år och gravid.

Pizza är alltför gott! :)

2010-01-28 - 14:58:57
URL: http://goesbothways.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0