Snökaos!

2010-01-02 - 14:38:05
Ojoj vad det snöar! Vi kom in för en stund sedan, efter att vi lekt och busat en massa i snön! Freja åkte skidor också! Nu har vi precis ätit lite mellis med varm nyponsoppa och frukt. Gott! Tomas och Freja har lagt sig i Frejas säng och vilar lite, vi får se hur länge lilla damen klarar av att ligga still, just nu hör jag henne nynna på "Sommaren är min" haha.

Jag är så sjukt sugen på att åka skridskor! Jag har varit det varenda vinter i flera års tid nu, men det blir aldrig av att jag åker iväg! Men nu funderar jag på om inte vi skall göra en liten utflykt nästa helg och åka till ishallen? Jag har kikat lite på skridskor till Freja, men jag vet inte.. Hur har ni andra gjort? När började era små åka?

Nu skall jag faktiskt alldeles strax bege mig iväg till affären en snabbis. Jag skall göra en riktigt god köttfärssås till middag idag och då måste man ha grädde i och den använde jag det sista av igår :D Men det blir icke roligt att köra bil i detta vädret. Man ser knappt ut för att det snöar så och jag lär få ta med mig snöskyffeln och skotta framför garaget, annars kommer jag nog varken in eller ur det.
Jag kan säga att jag är väldigt glad för understället jag ärvt av min morfar just nu, så jävla skönt att slippa frysa om arslet! :D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0