Hela helgen..

2010-01-24 - 22:57:09
Hej på er!

Har ni haft en bra helg? Det har iallafall jag :) I lördags var Freja uppe i Frändefors ett par timmar. Då passade jag och Tomas på att rensa ur vår klädkammare. Det var väldigt behövligt. Jag kan säga att vi gav en blå Ikea påse knökfull med jackor till UFF och hela bagaget i bilen var täckt från golv till tak med pappkartonger och annan skit som vi slängde i återvinningen. Efter röjjet här hemma åkte vi till Italia och käkade pizza.
Vid sextiden kom vi till Frändefors och hämtade en mycket glad skrutta!

Jag var även en sväng inne på Eriks Hjälpen igår. Jag hittade en söt kruka och en lampskärm till Frejas rum. Vi åkte till Tygladan också. Där köpte jag tyg och sidenband. Jag har nämligen sytt världens sötaste sittkudde till Freja som hon skall ha i sitt rum när hon tittar på tv. Den är 80*80cm, sydd i ett rosa, lite kraftigare bomullstyg.
I varje hörn har jag sytt fast en rosett, som jag knutit i sidenband. Jag blev jättenöjd och det blev Freja också!



Idag åkte vi till Överby hela familjen. Vi skall nämligen köpa en ny vagn till Freja. Vi har en Emmaljunga Scooter nu, i färgen CamoPink, skitsnygg, smidig och så, men vi är ute efter något.. lättare? Freja använder ju inte vagn så ofta och när hon väl gör det är det när vi åker ut till Överby och sådant. Då är det skönt att ha en vagn som är snäppet smidigare än Scootern och då har vi valt ut en Brio Sitty. Jag är inte heeelt hundra över färgen, tuggumirosa, jag var mer inne på en läcker lila, men Freja ville promt ha den rosa. "Den har likadan färg som min jacka" sa hon stolt, haha. Imorgon åker vi och hämtar hem den. Vi köpte lite nya trosor, jättesöta med Hello Kitty på och även ett par "balettskor" med Hello Kitty, till Freja givetvis :)



Imorgon åker jag och klipper mig på Evas klipp ute på Quality. Jag har sett fram emot detta länge! Nu åker håret av! Haha, nej, kanske inte riktigt, men en rejäl klippning tänkte jag. Lite som den berömda Victoria Beckham pagen tänkte jag.
Resten av veckan har jag inget direkt planerat. Jag och Amelie och Maxx skall träffas någon dag och fika tänkte vi. Annars blir det lugnt!

Jahapp, duschen nästa och efter det hopp i säng.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0