15 JANUARI 2010

2010-01-15 - 10:03:59

God morgon!
Vad har ni för er idag då?

Vi kom precis in efter att vi har varit ute en promenix med Snuckis. Jag virade in Freja i filtar och la i fårskinnspläden i vagnen, hon satt och mysde så gott så. Nu sitter hon och äter glass i tv-rummet och kikar på barnkanalen.

För ett tag sedan beställde jag faktiskt ett egendesignat namnsmycke från en tjej, går och väntar med spänning på att jag skall få det. Jag beställde ett med både Tomas och Frejas namn, skall visa er så fort jag fått hem det.
Jag har velat ha ett namnsmycke jätte länge och för ett tag sedan hittade jag denna tjejens blogg där hon har försäljning av smycken, SUPERDUKTIG! Om jag blir nöjd med namnhalsbandet kommer jag nog beställa något mer, ett armband till Freja kanske? Det fanns nämligen jätte söta berlocker med HELLO KITTY och annat sött.

Jag är också med i ett par tävlingar som olika bloggare anordnat, en där man kan vinna ett presentkort på FRÖKEN FRÄKEN (hos Lily) och en där man vinner ett presentkort på VimsaDekor (hos Millah
Nu håller jag alla mina tummar och tår för vinst :) jag och tur brukar inte vara på samma sida. Jag vinner ALDRIG något. När alla vinner flera kilo choklad och gosedjur på Liseberg står jag alltid där tomhänt, snyyft! ;) Tur är väl att min karl föddes med turen på sin sida iallafall och nästan alltid vinner så fort han spelar. Synd att det inte gäller Lotto eller Triss bara.. Några miljoner på kontot hade inte suttit fel just nu. Vad hade ni gjort om ni vann drömvinsten på Lotto, 180 miljoner eller vad den nu är på? 

Jag hade:

♥ Betalat ALLA våra lån

♥ Betalat av mina föräldrar och syskons huslån + andra lån 

♥ Köpt vår drömtomt och byggt vårt drömhus

♥ Inrett vårt drömhus

♥ Köpt en till ny bil

♥ Gett mina föräldrar och syskon 5 miljoner var

♥ Satt undan en summa pengar på någon fond där pengarna får växa till Frejas framtid

♥ Skänkt en summa pengar för att bygga ett härbäge till hemlösa i Vänersborg

♥ Skänkt en summa pengar till Kattslussen i Trollhättan

♥ Skänkt en summa pengar till Djurskyddet

♥ Skänkt pengar till Barn och ungdomsförvaltningen i Vänersborg som skall användas till kommunens förskolor

♥ Åkt på en härlig resa med Tomas och Freja

♥ Köpt hus utomlands, kanske i Thailand?

♥ Ordnat saker och ting för mina vänner ♥

Pengarna som blir över hade jag satt in på ett konto och levt på räntan som man får tillbaka varje månad :D

Ja, drömma kan man alltid göra, eller vad säger ni?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0