Sömn

2010-08-24 - 21:23:55
Det är inte lätt att vara 3 ½ år och det är inte lätt att vara en 3½-årings mamma. Speciellt när man nu i snart 3 år har krånglat, bråkat och grinat varenda kväll vid läggdags. Allt började när hon var 7 månader och fick magsjuka. Innan det somnade hon utan problem, men efter magsjukan började vårt helvete. Vi har gjort A L L T.
När hon var 7 månader fram tills hon var drygt året fick vi köra henne i vagnen, fram och tillbaka i 1½ timme för att hon skulle somna. Det var lätt om man jämför med idag då det studsas runt, bråkas, slåss, grinas och gapas i timmar innan hon äntligen somnar. Och jag orkar inte längre. Jag gör inte det. Vi har verkligen, VERKLIGEN kämpat och testat allt från sagoband till att bara gå ut ur rummet. Vi är verkligen inte dem som gnäller för att ungen inte somnar på 10 minuter..

Hon är envis, min lilla loppa och jag älskar henne för det. Men ibland så vill jag bara lägga mig på golvet och grina!
Postat av: Sarah

Jag kan inte ens föreställa mig hur det måste vara att ha det kriget varje kväll. Vi har alltid haft lätta lägningar med Philip men däremot så är det inte så länge som han sovit bra på natten. Men jag tar faktiskt hellre en lätt lägning istället för då får man lite fritid på kvällarna.

2010-08-25 - 06:51:25
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0