Hej på kvällen

2010-08-28 - 22:21:11
Nej, det blev ingen bild på min fina spegel upphängd. Det blev spackel istället. :-)

Jag är riktigt trött, skall nog faktiskt skutta i säng alldeles strax. Imorgon skall jag på symöte med mina goa arbetskamrater :-)


Kollar på Animal Planet och Animal Cops. Jag blir så fruktansvärt förbannad. Djurpolisen hade fått ett samtal om en familj som hade en sjuk hund som de bara lät ligga utan vård. När polisen kommer fram säger mamman i familjen att hunden dog i morse och de har lagt en filt över hunden i väntan på att hennes man skall komma hem och flytta på liket. Djurpolisen gick fram och lyfte på filten OCH HUNDEN LEVER FORTFARANDE. Dock är hon döende. Hunden är TÄCKT av larver, ögonen syns inte för att det är totalt fullt av larver. Tyvärr dog hunden i bilen till sjukhuset.

Jag kan inte med ord beskriva hur äcklad jag blir av dessa fruktansvärda människor som VÄLJER att göra såhär mot djuren.

Sen har vi gubben som trampar hunden på benet, tar den till veterinären där det konstateras att hunden har brutit skenbenet. Gubben vägrar behandling för han - citat " förstår inte varför han skall betala 120 dollar i timmen för att dem skall spjäla hundens ben när han kan göra det själv" Detta säger han medan han sätter sig i sin splitter nya sportbil och kör iväg i raseri för att djurpolisen beslagtar hans hund. Djurpolisen sa även till honom att han kanske inte skall ha djur om han inte har råd att betala för vård. Då svarade gubben att pengar är inget problem, han har minsann en halv mille på banken, han tycker bara att veterinärer tar ockerpriser och hycklar.



Usch, nu ska jag krama min vovve lite..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0