Vårt drömhus!

2010-04-06 - 11:04:30
Jag och Frejsan kikade på Astrids Lindgrens "Madicken" imorse. Det är verkligen världens bästa filmer och jag älskar verkligen Madicken och hennes familjs hus. Precis så vill jag bo! Ett stort, rött sekelskiftshus med spröjsade fönster, såptvättade trägolv, glasveranda full med Mårbacka pelargoner och en stor uppvuxen trädgård med massa "mormors" blommor, fruktträd och en grusväg fram till huset. Det är min stora dröm!

 Madickens hus på Junibacken, Astrid Lindgrens värld!

Apropå Astrid Lindgrens värld så tänkte jag prata med Tomas ikväll om att vi kanske skulle ta oss en tur dit istället för någon djurpark i sommar, jag tror Freja hade uppskattat det! Jag har varit där med min mamma och pappa när jag var liten och jag minns att det var jätteroligt! Jag var visserligen några år äldre än Freja men jag tror inte att det spelar någon roll. Vi har läst och tittat mycket på Astrid Lindgrens böcker och filmer så hon har stenkoll på läget :) De erbjuder bra familjepaket där man kan bo i självhushållsstuga bland annat. Ja, vi får se.

Jag börjar inte jobba förren klockan 15 idag så jag och Frejsan har hela dagen på oss att mysa. Hon är hemma från dagis idag eftersom hon är fortfarande hostig och snuvig. Skönt för henne att vara hemma och vila upp sig ordentligt! Nu skall vi sätta oss och pyssla lite med mina scrapbooking saker, det gillar Freja verkligen! Hon älskar att klistra och klippa.

Hoppas ni får en härlig dag med  nära och kära runtomkring er!

Ta hand om varandra!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0