Oh happy Monday!

2009-09-14 - 11:47:40
Måndag igen då. Undrar vad denna vecka har att erbjuda för skoj?

Just nu går jag igenom våra höst/vinter kläder här hemma. Jag tvättar igenom jackor, overaller, mössor, vantar, halsdukar. Kikar lite på Frejas kläder, vad hon växt ur och som behövs köpas nytt och så. Det är nog bra att göra det relativt tidigt innan hösten och vintern slår till på riktigt, annars står man där och skall köpa nytt med allt är utplockat i affärerna! Vi brukar alltid köpa overaller till Freja på Lindex, tycker dem har mest prisvärda där. Eller ja, MEST prisvärda finns ju på Ullared. Det är verkligen dit man skall åka för att köpa barnkläder, ja, kläder överhuvudtaget faktiskt. Bra kvalitét och väldigt bra priser! Vi brukar åka dit i slutet av September just för att köpa upp oss på lite höst och vinter kläder, får se hur det blir med det i år, pengarna skall ju räcka också. Men förhoppningsvis kan man ta sig en tur dit. Det är en bit att åka, och man lägger ut mycket pengar på en och samma gång, men i slutändan tjänar du på det!

Klockan kvart över tre idag skall jag och Freja till BVC på Sirius. Nu var det ju ett tag sedan man var där senast. Det skall bli jätte skoj att se hur lång Freja är! Det är väl mycket fokus på talet denna gång också, vi fick med ett frågeformulär med kallelsen ang. talet och dess utveckling. Men att prata, det har Freja inga som helst problem med vill jag lova :) Det har egentligen aldrig varit några problem med något överhuvudtaget med henne. Hon har alltid varit jätte tidig med det mesta, rulla runt från rygg till mage, sitta, krypa, gå, prata, cykla. Inte för att det egentligen spelar stor roll, men dem som känner mig vet att jag hade inbillat mig allt mellan himmel och jord om vad som skulle kunnat vara för "fel". För sådan är jag, världens mest inbillningssjuka morsa. Jätte kul är det, verkligen.. INTE.


Nu tänkte jag sätta mig framför tvn och kika på Hem till gården. Jag passar på att stryka och vika lite tvätt samtidigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0