Alltså, det här med en passande rubrik?

2009-09-02 - 22:03:49
Det är verkligen inte min grej, att komma på fyndiga rubriker. Hjärnkontoret står alltid still när man kommer till det.

Igår, vilket väder det var va? Jösses, vi var på kusten och det var över 25 grader och strålande solsken!
Vi var och hälsade på min mammas barndomskamrat. Det var jätte mysigt och Freja var verkligen på strålande humör :) Vi gick till stranden och plockade snäckor och då passade även nakenfisen Freja på att ta ett härligt dopp i saltvattnet!

Idag var Freja på dagis igen och jag har blivit ännu sjukare, har gått med en förkylning ett bra tag och nu så verkar den eskalera. Fan, vad jag hatar förkylningsblåsor på tungan! Kallsvettas som en gris just nu ocksp..
Men, trots min mycket svåra sjukdom har jag idag bakat cirka 50 kanelbullar och lagat en hemmagjord köttfärssoppa! Det är inte illa de, vill jag lova er! ;)

Annars har inte dagen bjudit på mycket mer. Jag känner att det börjar bli dags att röja här hemma, usch. Tvätta och skura golv.. Förhoppningsvis orkar jag det imorgon, eller ja, jag blir så illa tvungen att orka! Det gör sig inte av sig själv nämligen, hehe. Imorgon skall även bilen besiktigas, jätte kul, verkligen. Håller alla tummar och tår jag har för att Bettan skall gå igenom! Meeeen, såvida inte gubbarna på bilprovningen ser mellan fingrarna med sommardäcken lär den ju icke göra detta.

Fasen, jäkla skitväder det vart idag då? Jag trodde att det skulle bli varmt som igår, när jag cyklade med Freja till dagis imorse, men icke. Det har ju åskat och grejer idag, spöregnat och vart sol om vartannat. Det är så tråkigt att sommaren faktiskt är över, det är ju september nu. Men, samtidigt är det ganska skönt att hösten är på ingång. Det är härligt med sköna höstpromenader med alla fina löv som skiftar i alla dess färger.

Nu skall jag ta en bulle och ett glas mjölk, sedan blir det sängen för min del!

Sov gott!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0