Uppvisning av Sixten

2009-09-08 - 13:28:19
Hej!

I förmiddags befanns det sig 10 2½åringar på vår baksida! Frejas dagis var här och kollade på vår lejonhuvade dvärgkanin, Sixten.
Det var jätte kul, barnen fick se hur han bodde, gå med honom i koppel lite och gav honom lite morötter och äppleklyftor! Efter det blev det fika med kex och saft! Sen lekte barnen lite på baksidan och efter nästan en timme var det dags att gå tillbaka till förskolan och äta lunch!
Jag tycker det är toppen att fröknar kommer med förslag på lite annorlunda aktiviteter de kan hitta på med barnen och detta var ju verkligen något barnen tyckte var skoj och jag med för den delen :)

Jag tycker det är viktigt att visa sig engagerad som föräldrer. Att man ställer upp med det man kan, exempelvis på "fixardagar", när man kan komma och hjälpa till att röjja upp och snygga till på dagis gården. Jag tycker det är jätteroligt att komma på "vernisage" på dagis, då barnen får visa föräldrarna allt de målat och skapat och samtidigt bygger man en relation till de andra föräldrarna som har sina barn på samma ställe. Istället för att bara hejja snabbt på varandra i kapprummet när man lämnar och hämtar får man faktiskt ett namn på de andra barnens föräldrar och en uppfattning om vad det är för människor som bor runt omkring.

Då var det dags att hänga ut lite tvätt.

Hörs ikväll!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0