10 bra saker.

2009-09-26 - 07:22:45
Förresten, jag såg en sak på blogg.se första sida som gav mig inspiration till ett inlägg.

Det var nån bloggare som skrev 10 bra saker om sig själv och utmanade sedan alla som läste bloggen att göra detsamma. Det tyckte jag var en bra idé, för hur ofta rannsakar vi våra positiva sidor? Dem negativa sidorna är mycket lättare att rada upp. Varför?
Det spelar ingen roll vad du skriver som är bra med dig själv. Så länge det är något du själv ser som en positiv egenskap. För det handlar inte om vad andra tycker nu, utan du själv. Att du är duktig på att baka är lika bra som att du lyssnar på andra, för nu gäller det att stärka dig själv som människa.

10 Bra saker med mig själv.

1. Jag står alltid upp för dem som behöver det

2. Jag är en bra vän

3. Jag står för min sak

4. Jag är egensinnig

5. Jag är en bra mamma

6. Jag är en bra talare, kan argumentera för och emot

7. Jag försöker ge alla en chans

8. Jag är duktig på att laga mat

9. Jag tar hand om andra

10. Jag får ofta andra att skratta


Det var inte det lättaste vill jag lova. Men, det känns bra att läsa det, att jag faktiskt tillåter mig själv att se mina positiva sidor. 

Så nu utmanar jag dig som läser detta.
Skriv ner 10 saker som är positiva med dig själv.
Läs sedan igenom och ta det till dig, för du är en underbar människa!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0