ang. debatt kronogården.

2009-09-19 - 20:21:08

Idag har vi varit ute praktiskt taget hela dagen!

Jag har haft ett stor röj i trädgården, imorgon fortsätter det. Jag tänkte klippa ner en häck och pyssla lite.
Efter hela långa dagen ute var det dags för middag. Idag gjorde vi bakad potatis med röra. Gud så gott det är!!
Sen vart det dags för lördagsgodis framför tvn, bad, kvällsmellis och hopp i sängen. :)
Imorgon skall Freja upp till sin mormor och morfar ett par timmar på förmiddagen så att vi kan greja ordentligt här hemma i trädgården.

Jag läste på en bekants blogg angående oroligheterna kring Kronogården, som tidigare pågått under en längre period.
I dagens TTELA kunde man läsa om detta och dem skrev bland annat att det skall upprättas en ny fritidsgård i området.
Detta är ett jätte bra initiativ tycker jag, visa att vi faktiskt bryr oss om kidsen! 

MEN, det är också dags att våga ge dem som förstör, hotar och trakasserar konsekvenser för deras handlande. Man måste tydligt sätta ner foten och visa att det INTE är okej att bränna bilar och hota pensionärer.
Det känns som att de högre uppsatta i  Sverige vore rädda för att bli kallade rasister om det sätts in hårdare konsekvenser och straff för invandrare som beter sig illa. Då är det mycket lättare att se genom fingrarna och låta det slippa förbi. Vi skall alltid vara så jävla mjäkiga och fjäskiga i detta landet. För fasen, sätt ner fotjäveln och säg ifrån!

Nu vill jag också klargöra att det inte är alla invandrare som beter sig på detta viset jag gett exempel på tidigare.
Jag vet många invandrare verkligen gjort något bra av sitt nya liv i Sverige. Ordentliga, hederliga och arbetande människor. Men allt daltande med dem som inte förvaltar sin chans utan istället väljer att kasta iväg den leder till ett oroligt samhälle.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0