2009, 25 September

2009-09-25 - 06:58:30
Vad roligt med kommentarerna jag fått på mitt inlägg om min roll som mamma! Jag blev verkligen jätte glad!


Idag är det löning. Jag skall åka till MAXI nu efter att jag lämnat Freja på dagis vid 8-tiden. Lika bra att göra det med det samma, annars är det säkert fullknökat med folk. Jag menar, fredag och lönedag, kan det bli sämre tillfälle att gå i en mataffär? Nja, tror inte det va?
Igår gjorde faktiskt jag och T så att vi gjorde upp en matlista för en vecka framåt. Sedan skrev vi inköpslista. Vi har allt gjort så innan, men nu på senaste har det bara blivit att man ätit det man är sugen på för dagen.  Nu kanske vi kan försöka hålla nere matkostnaden om vi följer vår matlista. Vi har en ganska stor matbudget varje månad. Vi har sagt att den skall ligga på 4500:-/månad. Men, det rinner lätt till säkert 1500:- till.


Igår tog vi en cykeltur in till stan efter vi ätit middag. Vi köpte lite färskt bröd och gott pålägg. Efter det cyklade vi hem, gjorde varm choklad och åt kvällsmat. Så himla mysigt. Vi tog ett bad tillsammans alla tre även igår.

Nu tänkte jag göra mig och Freja i ordning. Jag har frågat Freja om det är något speciellt hon vill att jag skall handla.
- LÖRDAGS GODIS!! Öh, Nej förresten, GLASS! blev svaret, haha.

Förresten, måste ju bara skriva GRATTIS till goa Stina som blev mamma häromdagen!

Pusskram och allt det där.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0