Marknad!

2009-10-22 - 15:11:19
Åh, på lördag är det Oktobersmarknaden inne i stan! Det är verkligen supermysigt att gå omkring och kika på alla marknadsstånden. Däremot är det ganska jobbigt att gå runt och knö med en massa folk som inte har vett i huvudet att flytta på sig när man kommer med barnvagn. Jag funderar på om vi skall lämna den hemma i år?


Nu skall jag snart ställa mig och laga middag. Det blir fiskpanna med torsk och ris idag. Gott gott.
Det är svårt att komma på olika maträtter. Det blir lätt att man kör falukorv, köttfärs och pannkakor vecka efter vecka. Har ni några maträtter som era barn gillar?

Jag kommer verkligen ingenstans i Frejas rum. Hon har sjukt mycket grejer och inget av sakerna är egenligen något som hon har växt ifrån utan det är bara det att hon inte leker med allt! Så jag behöver verkligen sortera ut saker i förrådet som man kan ta in efterhand och byta ut med leksaker hon tröttnat på. Det känns dumt att sälja saker som hon faktiskt inte är för stor för, då är det bättre att lägga undan dem och plocka fram dem efter hand.
Hon skall få en ny säng också, mamma och pappa har en 90 säng ståendes som vi skall fixa iordning, måla vit och så. Den sängen hon har nu är visserligen ny, men jag tycker inte den är bra. Det är en växa säng från IKEA. Men den är så låg. Det hade varit bra med en lite högre säng så man kan förvara lådor under.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0