19/5

2009-05-19 - 12:47:05
Hej bloggen!

Visst är det tråkigt såhär dagarna innan man får pengar? Ingen rolig mat, inget godis?
Imorgon kommer barnbidraget och då skall jag iväg och handla! Men, jag har börjat fundera lite. Jag har alltid handlat på Maxi. Men jag tycker faktiskt inte att det är så billigt där ändå? Jag har nu iallafall bestämt mig för att börja veckohandla på Willy's istället.

Vart brukar ni handla? Hur mycket veckohandlar ni för?


Nu håller jag på och plockar lite här hemma. Har precis slängt i en tvätt och skall snart dammsuga. Men först blir det Hem Till Gården :)

Igår var ingen rolig dag. Jag, Sandra och Linda(och Dennis:) åkte till Göteborg för att hämta en kaninbur som Sandra skall ha. Så jag körde, med släpkärra. Jätte kul. Och ännu roligare blev det när vi insåg att vägbeskrivningen var fel + att säljaren angett fel adress. Jippe. Det tog oss närmare tre timmar innan vi kom dit. Sen skulle vi hem också, men då blev jag förbannad och gav Sandra ansvaret över ratten, men då visade sig att jag kört igenom det jobbigaste. BLÄ! Kom hem vid halv sju! Fy fan säger jag!

Här kommer en liten fotouppdatering från helgen:






 
Den här fick Freja av sin mormor! Vi skall ställa ut den i helgen :) Så himla söt!
Postat av: Sandra

Vi handlar på ICA MAXI för typ 500-700 beroende på vad man måste handla. Tvättmedel, kattsand osv.

2009-05-19 - 13:34:47
URL: http://sandraedin.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Ja, exakt. Sen åker vi på affären nästan varje dag ändå för att man glömt nått. Haha!

2009-05-19 - 13:51:58
URL: http://sandraedin.webblogg.se/
Postat av: Sarah

Vi brukar handla på MAXI det blir att man åker dit för att man är van. Men några gånger har vi åkt till WILLYS och handat och det är ju verkligen sjukt mycket billigare där! Man får näst intill dubbelt så mycket för pengarna. Men jag saknar att inte ha scanner när man handlar där.

2009-05-19 - 15:35:19
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/
Postat av: emelie

vi veckohandlar inte, vi storhandlar en gång i månaden för typ 1700:-, sen så får man småhandla typ mjölk grönsaker mm, färskvaror..vi handlar på coop, dyrt men jag trivsi affären, gott mad scanner, men ibland handlar vi på willys då vi har dåligt med pengar=)

2009-05-20 - 10:09:31
URL: http://mammatillsebastian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0