hej

2009-05-17 - 23:48:28
Hej alla glada!

Nu har jag inte bloggat på ett tag. Det har varit fullt upp här hemma, som vanligt! Jag tänkte iallafall uppdatera er lite om hur vår helg har varit.

I lördags åkte vi till Nuntorpsdagarna. För er som inte vet vad Nuntorpsdagarna är så kan jag berätta att Nuntorp är ett naturbruksgymnasium som ligger en bit utanför Vänersborg.
De anordnar varje år ett evangemang där man får komma och kolla på alla djuren(kossor, hästar, grisar, smådjur).
Det finns olika klubbar och utställningar(kanin och katt). De ställer upp alla traktorer och grävmaskiner på ett stort fält, där man får provsitta och låtsas vara bonne för en dag :)
Ponnyridning, olika hästuppvisningar. En blomsterträdgård brukar komma och sälja egenproducerade växter, tunnbrödsbakning finns och massa massa mer. Det är SÅ roligt och Freja ÄLSKAR det. I år var inträdet 40 kr och pengarna går till elevernas klasskassa. Helt klart värt det.
Rekomenderas STARKT!

Freja var eld och lågor, klappade hästarna och kossorna, tittade på alla söta kaniner, åt tunnbröd och bara hade det mysit i solen! Jag köpte lite blommor från Rökilas blomsterträdgård och sedan satte vi oss på en gräsmatta och åt smörgåsar och drack hemgjord rabarbersaft! Mums!

När vi kom hem påtade jag lite i trädgården och Freja sprang ute och lekte. Efter ett tag fick vi besök av världens bästa Tant Sara. Freja var överlycklig. Så vi satt ute i trädgården på en filt och pratade medan Freja och Sara busade järnet.
Freja och Tomas gick in och gjorde sig i ordning för kvällen med kvällsmat och bad. Så jag och Sara tog en roadtrip. Först hämtade vi upp Janni inne i stan och åkte till hennes syster Linn i Grästorp. De hade en liten barbequeparty där. Janni stannade kvar och jag & Sara bestämde oss för att bege oss upp till Hunneberg för Älgsafari. Inte en enda älg ville visa sig för oss på det berget, men skam den som ger sig, så vi åkte upp på det andra, Halleberg. Där såg vi två stycken! Lyckan var total och vi begav oss hemåt.

Idag åkte jag faktiskt iväg till Nuntorp igen, men denna gången stannade Freja och Tomas hemma och istället följde Sandra och hennes pojk Linus med. Så jag har kikat på söta kaninungar och kossor idag också! Kom hem vid fyra tiden och då var Tomas, Freja och Frejas farmor Kajsa ute och lekte!
Nu sitter jag här och halvkikar lite på trean, The Guru går visst, vet väl inte riktigt om den är så mycket att ha kanske?

Imorgon blir det ytterligare en roadtrip, fast till Göteborg denna gången. Sandra skall hämta en kaninbur på Hisingen, och då hon behöver ha en släpkärra, behöver hon också ha en chaffis! :P

Nu blir det badet och sedan sängen.
Postat av: Sandra

Enligt undersökningen så var det att barnet får för mycket intryck som den inte kan hantera. Kan jag ioförsig tänka mig om man går i stan med mycket folk. Men som sagt, man gör ju som man vill. Vi ska byta till framåtvänd till sommaren.

2009-05-19 - 09:57:52
URL: http://sandraedin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0