Wannabefame in the big big blogworld!

2009-05-24 - 21:36:20

Det finns många bloggar idag, har ni tänkt på det? Alltså, kända bloggerskor, som många tonårstjejer där ute, har som sina allra största förebilder. Tänk, vilken makt man måste ha då? Att något man skriver i en blogg, kan ha en så stor påverkan på någon annans liv. Tänk, hur vissa utnyttjar detta! De gör allt för att skapa rubriker, intriger och provokation!

Jag följer faktiskt de flesta kända bloggarna, vissa för att dem är intressanta, andra för att dem är ärliga. Men, så finns det de bloggar, som man följer enbart för dess ytliga innehåll. Inte för att man tycker att personen som skriver verkar vara en smart, vettig och go tjej, utan för att man vill följa deras löjligt provocerande tjafs. Tänk om de som hade denna makt, istället för att försöka vara så blåst, smal, blond, storbröstad, överklass som möjligt, faktiskt bara var sig själva? Att de försöker göra något bra av sin makt, istället för att bara skapa mer komplex och ångest i världen? Det måste väl kännas 100 gånger bättre och ge dubbelt så bra självförtroende om man faktiskt använder sin påverkan på tonåringar, till en bra sak? Att hjälpa tusentals tjejer runt om i Sverige att sluta sträva efter att vara någon annan, genom att visa sin riktiga, äkta, sida?
Men, blondiner, bröst och intriger säljer och skapar pengar, så är det. 

Dessa bloggar brukar jag läsa dagligen;

Jag följer bloggerskan Alexandra Nilsson på hennes blogg Kissies.
Alexandra är blondinen som är förebilden nummer ett för många svenska, fjortonåriga tjejer. Bloggen innehåller inget av direkt värde, förutom när hon, vid enstaka tillfällen, faktiskt skriver ett inlägg med eftertanke i. Jag tycker att Kissie är en smart tjej med mycket skinn på näsan, som faktiskt hade kunnat bli något mycket större än en fjortistjejs största idol. 

Jag följer också Isabella Löwengrip i bloggen Blondinbella.
Blondinbella har verkligen lyckats att skapa sig ett namn i Sverige, men sitt aktiva politiska arbete, sin kommande klädkollektion och webbutiken BellMe. Och om jag får säga det själv, så har hon faktiskt lyckats ge sitt namn en positiv påverkan.

Desiree Nilsson, Desireenilsson och Paulina Danielsson, Paow, är två femtonåriga(?) tjejer som på kort tid hamnat långt upp på blogglistorna. Två söta tjejer med många fina tankar, som ibland kanske kommer ut på lite fel sätt?

Vad tycker ni? Har ni någon favoritblogg?

Postat av: Sarah

Själv kan jag verkligen inte med kissie. Blir bara så frustrerad varenda gång jag läser hennes blogg så det blir inte så ofta. SinaLee tycker jag är rätt ok bland storbloggarna. Skriver ofta smarta genomtänkta inlägg och hon verkar ändå ganska jordnära trots sitt "kändisskap". Kenza kan jag inte med. Tycker hennes blogg är så sjukt tråkig. Handlar bara om att hon är i skolan eller ute med sin hund bla, bla, bla..... Läste mycket av storbloggarna förr men mer sällan nu. Lite då och då bara. Har trappat ner till att läsa bloggar till folk man känner istället.

2009-05-25 - 01:24:10
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0