Härliga tisdag!

2009-05-05 - 14:24:37
Dagen började med regn. Men jag och Freja tog på oss regnstället och cyklade till dagis iallafall. Det känns ganska onödigt att ta bilen, då det tar cirka 3 minuter att cykla! När jag kommer hem igen ringer min pappa. Det har nämligen varit en massa jobbigt strul runt den utbildning, ang. intagningskraven, jag skall söka till hösten.
Pappa hade nu kollat upp det med en av dem som sitter i intagningskommittén för Hälso- och sjukvårdssekreterare och enligt henne var det inga problem för mig att söka, man behövde inte ha gymnasiekompetens. Jaha, men vad bra då, tänkte jag, kul att min studiehandledare sagt raka motsatsen till mig.

Så jag begav mig iväg till skolan med bestämda steg. Där visar det sig sedan att min studiehandledare sagt det rätta till mig, att det är ingen idé att jag söker för jag har inte den behörighet som krävs. Men ball då, vad fasen skall jag göra nu då? JO! Jag skall läsa resturang och storhushåll istället! Haha, hur kul är inte det? Jag får alltså grundläggande kunskaper för arbete som kokerska! Teorin varvas med många praktiska övningar, det passar verkligen mig perfekt! Ja, nu får vi hålla tummarna att jag blir antagen! :)

Efter mitt möte med studiehandledaren åkte jag och Kenny in till stan och åt lunch. Det blev kinaresturang. Där åt vi buffé och pratade om allt mellan himmel och jord. När vi var färdiga köpte Kenny en glass till mig och köpte den nya rättvistmärkta colan Unbuntu tills sig själv. Den var helt godkänd faktiskt, smakade som Calippo glassen med cola smak ungefär.


Nu sitter jag här och väntar på att klockan skall bli 3, för då skall jag hämta Freja på dagis! Mamma kommer hit och passar henne sedan då vi går iväg till dagis och har fixarkväll. Föräldrarna skall plantera och måla lite på gården. Det skall bli kul! Sen grillar vi lite korv och umgås alla föräldrar och fröknar! Det är ju faktiskt ett ganska bra tillfälle att lära känna varandra. Nu hejjar man bara lite snabbt på varandra när man lämnar och hämtar barnen.

På söndag skall jag och Freja till Vargön och hälsa på Sandra Andersson och hennes pojk Casper som är 3 veckor äldre än Freja. De har ganska nyligen byggt hus, så vi skall dit och kika hur de har det och samtidigt lämna en, något försenad, födelsedagspresent till Casper. Tomas jobbar extra hela nästa söndag också, så det skall bli kul med lite sällskap. 
Åh, nu är det snart Ullared-dags, jag kan knappt hålla mig! Det skall bli så himla roligt. Tomas däremot, är måttligt road av det hela, men det struntar jag i! Han får ha roligt i bilen dit och tillbaka :) Just nu roar jag mig genom att sitta och titta på webkameran som finns på Gekås hemsida, avundas alla människor som precis är påväg in i härligheten :)

Åh, jag måste bara få berätta vad Freja sa igår! Mitt arma mamma hjärta smälte!
Vi brukar göra en gruppkram hela familjen och så säger jag till Freja " mamma älskar Freja" och Tomas säger"pappa älskar också Freja!"  och så pussas vi. Igår så Freja för första gången såhär:
"Freja älskar mamma å Freja älskar pappa!"
Åååååh, tror ni att vi smälte både jag och Tomas? Sådant kan man leva på i åratal.

Vår vackra dotter. Finast i hela världen!
Postat av: Maria

Det ska finnas en "gubb" hörna på Ullared.

Sen finns det ju netonnet och verktygsavd. i källaren. Så helt tråkigt kommer han nog inte att få det =)

2009-05-06 - 09:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0