27/5

2009-05-28 - 00:05:42

Det är så tråkigt väder ute och bara för att det regnar blir det störningar i tvn, tack för det.
Jag sitter fortfarande här och letar klänningar, att det skall vara så svårt att hitta något snyggt? Eller ja, det finns en massa snyggt, på dem som har storlek XS. Jag skulle däremot se ut som en strandad val. Inte lika vackert.
Skall jag vara ärlig, så trivs jag faktiskt med mig själv och min kropp. Ja, i det stora hela. Givetvis har jag också saker jag vill skall försvinna (kängrupungen på magen exempelvis) Men jag har pendlat så mycket i vikt sedan Freja föddes. För 1 ½ år sedan vägde jag 25 kilo mindre och mådde röven. Idag, något fläskigare, mår jag bättre än någonsin! Det är så himla lätt att stirra sig blind på sin spegelbild, så att man glömmer av det väsentligaste, att man är frisk och kry!

Idag var vi på utvecklingssamtal på dagis. Det var jätte kul och Freja fick så mycket beröm! Hon är så redig, min stora tjej!
Det var även vernisage på dagis idag, så när jag hämtade Freja gick vi en liten tur runt och kikade på alla fina teckningar de gjort! Vi åt lite salta pinnar och drack citronvatten, mys! När vi kom hem spelade vi lite fotboll och kikade på tv en stund, sedan var det dags för kvällsmat och sedan sängen!

Tänk, att man kan älska någon så otroligt mycket som jag älskar Freja! Ibland när hon är på dagis, kan jag sakna henne så jag får ont i magen! När man kommer och skall hämta henne och möts av ett springande solsken som ropar " FREEJAS MAMMA! MAMMMAAA MAAAAMMAA!! och kastar sig i famnen på en, då blir man så lycklig, ända ut i tåspetsarna!



Min ängel




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0