Ännu ett inlägg...

2009-03-14 - 22:37:52
Såg nu att jag glömt publicera mitt tidigare inlägg, smart! ..
Vi var iallafall iväg till jourcentralen och fick det jag redan misstänkt bekräftat, Freja har fått luftvägsinfektion. Så nu blir det antibiotika i en vecka. Vi fick även en hostmedicin utskriven, skönt för då får hon förhoppningsvis sova en hel natt utan att vakna av sitt hostande! Förhoppningsvis ger det med sig snart! Lilla dockan, och vi som skall ha kalas imorgon..

Vi hade lite myskväll här hemma, med lördagsgodis och chips när vi kom hem från doktorn. Vi satt och kikade lite på barnprogram allihopa innan Freja skulle lägga sig! Jag kan ju säga att det är ju en härlig procedur nu innan läggdags. Först så tvättar Freja sig och tar på sig nattlinnet, sen tar vi tempen och efter det blir det penicillin, efter det så väntar vi en stund och sedan tar vi hostmedicin för att sedan ta alvedon. Vi gav henne flytande alvedon innan, för att hon inte ville ha suppar, men nu är det inga problem så hon får supp istället för flytande, det blir lite mycket flytande medicin annars och det smakar ju inte jätte gott. Iallafall, efter att alla mediciner är avklarade så blir det snorsug och nässpray och därefter tandborstning. Det tar sitt lilla tag, men Freja är så redig, inget gnäll eller bråk alls.

Jag längtar så tills på måndag då hon fyller år. Jag och Tomas skall smyga upp innan hon vaknar och fixa ordning lite frukost på sängen :) Vill verkligen se hennes min när vi kommer in och sjunger, och framförallt, när hon får se sin nya cykel! Jag tror även att rutschbanan blir succé! Åh, kan det inte bli måndag nu... :)

Jag behöver färga mitt hår. Hade svart hår väldigt länge innan, men fick ett ryck och gjorde en(två) avfärgningar och la in en ljusbrun färg. Problemet är ju att jag har ganska långt hår och jag köpte bara en förpackning med färg så det blev lite, tja vad kan man säga, pissigt? Nåväl, jag skall lägga in en till ljusbrun färg och sedan boka tid hos frisören för att lägga in massor av tunna tunna blonda slingor, det är SÅ läckert, speciellt till sommaren!

Tomas är snäll och tar tvätten inatt, vi har "stortvätt" i tvättstugan, gött att få allt tvättat och torrt på en och samma gång istället för att ha det hängandes här hemma! Så vid 23 går han iväg och sätter igång maskinerna! Men då sover förhoppningsvis jag, för imorrn skall jag upp tidigt och göra i ordning smörgåstårtorna :)

Godnatt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0