Min dag!

2009-06-22 - 22:07:50

Idag har jag och Freja varit i Frändefors. Jag hämtade henne efter dagis vid fyra och så åkte vi upp en sväng! Freja gick iväg med morfar och åt smultron och jordgubbar! Sen åt vi kvällsmat tillsammans allesammans!

Nu sover Freja sedan ett par timmar tillbaka och jag sitter här framför dumburken med uppkoppling, tihi
Tomas fyllde Frejas pool imorse, så nu väntar vi på att vattnet skall bli någorlunda uppvärmt. Sedan blir det bada av för vår lilla skrutt. Förövrigt har hon verkligen kommit in i sitt treårs trots! Jösses säger jag. Allt är " VILL INTE" och armarna i kors. Haha, det gäller att räkna till 10.. 100.. 1000? Skrik, gap och konflikt hör vardagen till! Men, jag måste säga att hon är otroligt duktig med blöj-avvänjningen. Igår var hon blöjfri hela dagen, inte en olycka skedde och hon gick självmant och kissa när hon kände sig kissnödig! Hur bra är inte det då? :)


Gud, vet ni vad jag är sugen på? Varma mackor! Shit, fick världens sug efter det nu, mums. Har ni något gott recept på varma mackor som ni brukar göra? Jag brukar ha makrill i tomatsås, ananas, oregano och massa ost på, mmm såå goott!

Åh, jag måste berätta vad min underbare karl gjorde i morse! Jag mår inte så jätte bra fysiskt för tillfället, så jag blev lite uppvaktad på morgonen! Tomas köpte med barkis hem så åt vi en mysig frukost tillsammans. Han hade också varit inne på Blomsterhallen och köpt en jättefin stoor röd ros till mig! Mitt lille hjärta! Han kan allt, om han bara vill ;)

Nä, nu skall jag till kylskåpet och rota fram lite ingredienser till varma mackor..

Puss

Postat av: Sarah

Vi brukar göra en röra med tonfisk, majonäs och lök och sen kryddar man den. Och så har man röran på rostbröden på med ost överst och in i ugnen tills osten är riktigt smält. Supergott!

2009-06-23 - 21:28:02
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/
Postat av: Madde

Åh, tänker på er. Hoppas allt blir bra : ) STOR KRAM!

2009-06-24 - 15:07:50
URL: http://filurar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0