Halefuckingluja!

2009-02-02 - 10:17:05
Nej fyfan säger jag! Nu är det familjen magsjuk som gäller igen, fyfaan vad trött jag blir på detta! Freja var ju, som jag skrivit i tidigare inlägg, magsjuk i fredags, men var redan bättre i lördags och igår åt hon nästan som vanligt igen. MEN, imorse är det Tomas tur, han fick springa till toaletten, han är helt utmattad nu. Jag har också åkt på det, men inte alls lika farligt som förra gången.. (jaa, för sisådär 3 veckor sedan bara, suck) Idag blir det alltså en slöardag, Freja är hemma från dagis, vill vara på den säkra sidan att hon inte smittar. Förhoppningsvis piggnar Tomas till framåt eftermiddagen och då kan vi kanske gå ut en liten sväng.


Vi har ju en kanin som heter Sixten, världens mest underbara, han vill mysa när vi sitter i soffan och efter en stund brukar han lägga sig brevid en i soffan! Vi har iallafall planer på att bygga ut hans bur till våren. Den han har nu känns lite tråkig och instängd, det är som ett stort hus bara. Tomas gick möbelsnickeri på gymnasiet, han är alltså finsnickare, jag tycker det är ett ypperligt tillfälle för honom att visa sina färdigheter inom snickeribranschen :) Vi funderar också på att skaffa en till, men en hona. Kaniner brukar inte gå bra ihop, men har man en kastrerad hane och en hona tillsammans brukar det fungera jätte bra!

 Sixten och hans läckra mamma

Nej, nu skall jag väcka min karl, det är min tur att vila en stund i sängen nu tycker jag!

Puss(eller kanske inte?) och kram

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0