Lyckliga underbara fantastiska dag!

2009-12-24 - 23:59:08


Jag kan inte med ord beskriva hur helt otroligt underbar denna Julafton har varit.
Det har varit en lugn, totalt stressfri dag, utan tjafs och krav. Ni som känner mig vet ju att jag har en liten, liiten tendens till att stressa upp mig och vilja ha allt perfekt in i minsta detalj när det gäller vissa saker. Pressen brukar oftast bli större om det väntas gäster.
Vi bestämde oss redan förra julen, att i år skulle det bara vara jag, Tomas och Freja på julafton.
Tomas släkt skall vi träffa imorgon och min familj träffar vi på annandagen. Bra, då är det löst.


No more julmatångest - Vi gjorde bara mat som vi själva tycker om, alltså inte en massa annan mat bara för att det skall finnas på julbordet, "ja, men det kan ju faktiskt vara så att någon tycker om grisfötter". Nejtack.

Ingen tidspress - Nej, det gör faktiskt inget om maten blir färdig halv tre istället för halv två. Man slipper alltså bli lynchad av hungriga släktingar som står och rycker i ytterdörren två minuter innan utsatt tid.

Dresscode nakenfis och mysbrallor - Inget tajt åtsittande ålskinn till klänning och sliskig skjorta så långt ögat kan nå. Fyfan vad gött. Fast, lite uppkläda var vi allt. Men efter tomten gått åkte kläderna av igen.

Summan av kardemumman: Detta var alltså den första Julaftonen på länge jag njutit av, fullt ut. Och att jag sitter här vaken framför datorn kvart i tolv är också ett bra tecken på en lyckad dag - jag har alltså inte slitit asset av mig helt.

Vi har verkligen bara umgåtts och myst hela dan. Vi åt mat samtidigt som vi kikade på Kalle Anka vid tre-tiden. Efter det ställde jag fram allt godis och annat gött som vi åt av, trots att vi redan var nästintill spyfärdiga av all julmat. Vid femtiden behövde Tomas köpa snus. Så typiskt, för vet ni vem han missade? Ja, Tomten givetvis.
Freja var jätte blyg för tomten. Först stod hon och gömde sig bakom mig, men efter en stund släppte det, lite.
I år fick Freja.. ja en hel del. Hon var väldigt, väldigt nöjd må jag säga, haha. Det blev bland annat ett Hello Kitty hus, en dammsugare, en laughtop(töntigt namn, men det är som en laptop dåråå) kassa apparat, Hello Kitty väckarklocka, filmer, böcker, kläder, pussel.. gud listan kan göras lång. Och då har vi då inte träffat släkten ännu, haha.
Jag fick faktiskt också ett paket :) Min helt underbare Tomas hade köpt min absoluta drömparfym till mig, som jag gått och suktat efter SÅ länge. Av mig och Freja fick Tomas ett spel till hans xbox 360, en skiva han ville ha och en supermysig morgonrock, så jag tror att han var nöjd han också :)

Imorgon blir det Engelsk Jul i Trollhättan hos Tomas syster, skall bli mysigt!
Nu skall jag snart lägga mig hade jag tänkt..




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0