Hissar/Dissar

2009-12-02 - 23:24:41

1. Julen är här!
Visst är det underbart när julen börjar närma sig? All mysig julbelysning kommer fram, både ute och inne. Man bakar och pysslar, städar och fejar. Härligt och mysigt!

2. Sann vänskap
Ni vet en sån vänskap där man vet att man ställer upp på varandra till 110%, vad det än gäller. En vänskap där man värdesätter varandra och respekterar varandras olikheter. En vänskap som kanske inte innebär att man träffas eller pratar varje dag, men att man vet var man har varandra ändå. En vänskap där man vet att om man ringer mitt i natten och berättar att det känns som om världen rasar samman och får svaret: Vi bygger upp den igen, tillsammans. Det är sann vänskap.

3. Självkänsla
Visst är det en härlig känsla när man tittar sig själv i spegeln och känner "Fan, vad SNYGG jag är!"
Men hur ofta händer det? Hur ofta tillåter man sig själv att tycka om sig själv? Vi svenskar är så jävla rädda för att klappa oss själva på bröstet så att det nästan är löjligt. Och är det väl någon som faktiskt har ett bra självförtroende så skall man helst klanka ner på den personen, så mycket som möjligt. Varför är det så?
Gud vad skönt det vore om man kunde vara nöjd med sig själv i alla lägen. Vad mycket lättare livet hade varit då.



1. Årets julkalender + dagens barnprogram i övrigt.
Inte ens i min vildaste fantasi kunde jag tro att min dotter skulle behöva växa upp med ren SKIT på tvn.
Ärligt talat, allt skall vara så otroligt.. alltså jag kan inte ens sätta ord på det. Det finns liksom ingen logik i sakerna? Förr handlade julkalendern om julen, med snö, pepparkaksbak och jultomten. Man fick den där härliga julkänslan och räknade dagarna till julafton. Barnprogrammen som gick var naturliga, vardagliga program utan en massa konstiga mackapärer och skrikiga färger. GÖR NÅGOT BRA FÖR EN GÅNGS SKULL!!

2. Sjukvårdens hantering av svininfluensan
Varför väljer man att massvaccinera när man istället kan välja att göra ett test för att se om personen redan haft sjukdomen, då det verkar gå epidemier runt om i Sverige just nu. På detta sätt kan man alltså koncentrera sig mer på att vaccinera riskgrupperna, iställer för att ödsla tid på någon som redan är immun? Men, nej. Så gör man ju icke.

3. Överfull garderob
Jag gick igenom min garderob häromdagen. Jag fick tillslut 3 påsar med kläder som inte passar/ej använder och 2 kassar med noppriga, håliga och urtvättade kläder. Wtf? Vad är meningen med att detta skall ligga och ta upp en jävla massa plats i min garderob. De 3 påsarna med fullt fungerande och faktiskt mycket snygga kläderna skall jag ge min systerdotter. Dem andra två kan man göra städtrasor av.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0