Matlista

2010-03-25 - 09:44:53
Jag har gjort en matlista för en vecka framåt
(obs, rekomenderas INTE att göra när man är HUNGRIG)

Torsdag: Snabba kycklinggrytan, ris och sallad

Fredag: Tacos med tillbehör

Lördag: Kålpudding, kokt potatis och rårörda lingon

Söndag: Frejas släktkalas

Måndag: Ugnsbakad lax med mango chutneysås och spenatpasta

Tisdag: Lättlagad köttfärssoppa

Onsdag: Ugnsbakad falukorv med tomat, äpple, rödlök och ost, potatismos

Torsdag: Pasta Carbonara
Postat av: Sarah

Sånt har jag försökt med också förr men jag ändrar mig alltid när väl maten ska lagas och jag inte är sugen på just det som var tänkt. Speciellt när man är gravid är jag jätte kinkig med att jag måste vara sugen på det jag ska äta. Men den här menyn lät jätte bra i alla fall. Kul att se att vi har lite liknande rätter som man gör fast vi gör lite olika detaljer, laxen brukar vi ha pepparot/philadelfia röra på t.ex. Ska testa ditt alternativ nästa gång.

2010-03-25 - 10:47:55
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0