Fullt upp.

2010-07-15 - 10:04:20
God förmiddag!

Vad jag har blivit dålig på att uppdatera er (om någon fortfarande läser?) Det är verkligen fullt upp här på Onsjö. Förutom att vi grejar och donar i radhuset försöker vi hitta på lite roligt med Loppan! Vi har varit och badat, vart och plockat jordgubbar på självplock i Salstad (MUMS!!) med Tito och Madde, grillat med Tant Sara och Mattias, haft besök av Loppan farbror med familj och igår var Freja och Tomas med Nicke och Wiggo till Lek och Buslandet!
Nu tänkte vi ta det lugnt ett par dagar, idag ska vi kanske ut med båten och fiska men det beror helt på hur vädret blir.


Det börjar arta sig här hemma också men det är fortfarande ganska tomt i vardagsrummet. Jag skall ju, som jag nämnt innan, byta ut möblerna där inne, nu har vi inget soffbord eller några vitrinskåp som vi hade innan.
Tv-bänken har vi redan bytt ut (ställde tvn på en vit Expedit hylla)
Frejas rum är ju relativt färdigt, lite tavlor som skall upp på väggarna bara. I vårt sovrum är det lite pill kvar. Vi skall ha två sängbord som jag tror står hemma hos min mor och far och vi vill även ha pärlspont på väggarna. Men men, det får ta den tid det tar. Igår var mamma och pappa här en sväng. Mamma har varit snäll och målat vår gamla hatthylla och skoställ vitt. Så pappa hjälpte Tomas att få upp hatthyllan i hallen, det blev så fint :-)

Lite kort..
 
Freja har fått en alldeles egen sminkväska och innehållet används flitigt kan jag lova er :-)

En del utav hallen

Vår nymålade jack- och skoförvaring

En del av köket. Vi väntar på ett fint gammalt vitrinskåp som håller på att målas vitt, givetvis.
Där skall jag ställa alla mina fina gamla tallrikar och kakfat.


Min älskade spegelbyrå som Tomas överraskade mig med när vi skulle flytta in.
Den passar perfekt i vårt sovrum.
Postat av: Sandra

Åh va fint ni har hemma! :)

2010-07-15 - 10:47:03
URL: http://billyrock.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det ser ju jättefint ut alltihop,det blir nog finemang! :)

2010-07-15 - 11:04:15
URL: http://filurar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0