Det snöar kaninpäls

2010-08-15 - 11:35:56

Jag sitter ute och njuter av vädret. Det yr kaninpäls runt i blåsten. Jag håller på att ryka päls på vår lejonhuvade dvärgvädur och jag kan säga er att det är inte klokt hur mycket hår en liten kanin har. Det ser ut som en massaker på gräsmattan.
Jag är både barn och karl ledig ett par timmar. Freja och Tomas åkte iväg för en stund sedan till Trollhättan där de skall vara hos farmor en stund och hjälpa henne att klippa gräset bland annat. Jag valde att stanna hemma för det sker inte allt för ofta att jag är helt själv. Det kan vara skönt att få en stund ensam ibland. Men jag måste säga att jag saknar dem ;-)

Min mamma kommer förbi om en liten stund med hyllplanen till vitrinskåpet i köket. Efter det vet jag inte riktigt vad jag skall hitta på. Vika lite tvätt kanske? Idag är det faktiskt sista dagen på semestern. Jag tycker att denna sommar har gått otroligt fort. Det känns verkligen inte längesedan det var snö nästan upp till takknutarna och -15 grader kallt. Jag är glad för vi har verkligen tagit tillvara på alla fina dagar, åkt till stranden och badat, varit på utflykter och vart i Danmark. Det enda jag saknar är Liseberg, för det är som en tradition att åka dit varje sommar. Men kassan är väldigt skral. Vi får se, kanske åker dit någon helg? Det kan vara fint och varmt ända in i September faktiskt så..

Natten utan blöja gick toppen. Vi har varit uppe ett par gånger och kissat på toaletten men inte en droppe i sängen. Loppan var verkligen stolt när hon vaknade och det var hennes mamma och pappa också :-)

Hoppas ni alla får en härlig dag och njuter av de sista semester dagarna!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0