Trött, tröttare, tröttast!!!

2009-11-24 - 13:59:48
Hello everybody! Put your hands up! *Lala*

Jäkligt härligt väder vi blivit privligerade med idag. Lite skön omväxling till det eviga regnandet.
Så, vad har denna dag att erbjuda? Inte mycket för min del. Det är i och för sig tisdag och tisdagar innebär myskväll med tjejerna. Eftersom Tomas jobbar kvällsskift denna vecka får flickorna komma till mig.

Jag är verkligen sjukt trött. Förstår inte varför? Det kan ju vara eftersviterna av influensan jag låg i förra veckan.
Vi får se hur länge jag håller mig frisk denna gång. Jag har en tendens att åka på diverse förkylningar och annan skit flera gånger om. Det är inte roligt att ständigt gå runt och vara snorig och hostig. Blä!

Nu har jag verkligen lust att ta en bra bok och krypa ner i soffan och bara sträckläsa. Jag älskar att läsa. Speciellt sånna där riktiga chicklitteraturer där man fastnar i boken och knappt lyfter ögonen från den tills den är utläst. Jag har alltid gillat att läsa och jag läser väldigt snabbt. Det är väl både fördelar och nackdelar med det.
Jag läser mycket böcker för Freja också. Vi läser minst tre böcker varje kväll innan hon somnar. Även på dagarna när Freja är hemma kan vi mysa ner oss under täcket och läsa barnböcker. Väldigt mysigt vill jag lova!

Imorgon fyller min lilla Sandra hela 22 år. Jag och Sandra har känt varandra sedan jag var 17 och började på Omvårdnad. I början pratade vi inte alls med varandra. Men sedan när vi skulle ut på praktik hamnade vi på samma ställe och då hittade vi verkligen varandra. Detta var på den tiden strax innan jag flyttade hemmifrån, så när jag tog bussen till skolan på morgonen brukade jag hoppa av på torget istället och gå hem till Sandra och lägga mig och sova i deras gästrum. Sandras mamma var lyckligt ovetande om detta då hon gick till jobbet innan jag kom. Inte konstigt att det gick som det gick för mig i gymnasiet, jag sov mig igenom det! Haha.
Som sagt, imorgon fyller Sandra år. Jag hade så väldigt gärna velat göra något extra för henne, som att bjuda henne på en SPA-dag eller något annat roligt, som hon förtjänar. Men jag har verkligen inte ett rött öre. Det känns inte roligt alls.
Men Sandra, den dagen jag vinner dem där 190 miljonerna på Lotto, då skall du få något alldeles spektakulärt av mig! Det lovar jag! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0