Ta hand om dig själv!

2009-11-23 - 01:42:30
Tänk vad vi prioriterar mycket i livet. Familjen, karriären, vänner, festa, pengar osv.. Ibland tror jag att man glömmer en av de viktigaste, nämligen sig själv.

Nu när vintern smyger sig på och det blir kallare utomhus så tar vår hy en stor smäll. Regn, blåst och kyla präglar vår hy. Rökning, dåliga matvanor och alkohol påverkar också negativt. Man får en glåmig, grådassig hy. Inte så nice att se ut som ett whitetrash-troll.
Jag tror att för att må bra inuti måste man må bra utanpå och vise versa. Det gäller bara att ta tag i sig själv och börja någonstans. Lägg ner lite extra tid på dig själv, ta en lång härlig dusch varje dag och smörj in dig efteråt. Se till att du vårdar ditt skal, för du skall leva med det i resten av ditt liv.

Att ta hand om sig själv behöver inte vara dyrt. Du behöver inte betala flera hundralappar för en ansiktskräm eller lägga pengar på en spaweekend för att få känslan av "det lilla extra". Flera av budgetmärkena erbjuder bra och fungerande produkter till ett vettigt pris. Det gäller bara att hitta produkten som passar dig och dina behov.

Här är lite av de produkter jag använder



Niveas ansiktsmasker - Kostar drygt en tjuga på ICA. Finns i olika utföranden, men jag brukar använda mig av Active Purifying Mask, som rengör på djupet och minskar överskott av fett och minskar det blanka i hyn.
Niveas Wash Off! - Rengör och minskar orenheter i hyn. Tar även bort smink.
Dove Velvet hudlotion - Går snabbt in i huden, luktar lagom mycket.
Scholl FreshStep - Fotsalt man har i fotbadet. Fräschar upp fötterna rejält! Häll i vaaarmt varmt vatten och sitt med fötterna i 20 min. Fila. Voila! Babyfötter all over again.
Scholl för spruckna hälar - Funkar KANON! Smörjer in fötterna med den en gång i veckan.
Wella Care and Nourish serien - Funkar kanon på mitt hår. Ger starkare hår, fin glans och luktar görgött :)

Måla tånaglarna i någon snygg färg.. Smörj in dig med lite brun utan sol och LE!

So, off you go then! Häll upp ett bad med massa skum. Tänd lite levande ljus. På med en ansiktsmask och i med en hårinpackning. Ta en tidning och sjuunk neeer i vattnet.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0