Julefrid i var mans(kvinnas) hus.

2009-11-08 - 21:47:29
Jag vet inte hur det är med er, men jag älskar verkligen julen med allt vad det innebär. Ja, nästan allt iallafall.
Jag älskar all pynt, julmaten, doften av julgran och julskinka. Tomten som kommer och delar ut julklappar och att få träffa hela familjen. Men för att få detta så måste man ju kämpa nästan all lust ur sig innan den stora dagens ens är framme. Planering av mat i flera veckor i förväg, paket skall inhandlas(och jag är nog inte ensam om att köpa dem flesta dagen innan julafton, när löning kommit)

Sen skall gran huggas, det skall storstädas, det skall tvättas och strykas och hängas upp julgardiner, julbelysning skall upp både ute och inne. Man skall planera vart hur och när man skall träffa sina respektive familjer.
Julmaten skall lagas och man skall vara snygg, fräsch och strålande på självaste julafton.
Och allt är över på några futtiga timmar. Eller, inte för oss, för på Julafton är vi här hemma hos oss.
På Juldagen firar vi engelsk hos familjen Shotton och resten av Gouldsen och på annandag jul firar vi hemma hos morsan och farsan i Frändefors! STRESS STRESS STRESS=MONSTER PAULINE TRÄDER FRAM.. Som hugger och ryter åt minsta.. Som verkligen inte njuter av julen och all dess härlighet.

Men, i år, har jag lovat min familj, men framförallt mig själv, att lägga alla krav åt sidan. Alla krav på att det måste vara perfekt, det skall vara si och det skall vara så. Jag skall fokusera mer på vad VI, alltså jag, T och Freja vill göra och hur VI vill ha det.

December är nog verkligen den stressigaste månaden på hela året och den månaden fullast av krav.
Släpp dem. Det enda som är viktigt är att man är tillsammans (oh no, the biggest cliché ever, men ack så sant det är) Tänk vilken lycka att få vara med dem man verkligen, verkligen älskar och slipper ödsla energi och tid på annat än att bara njuta.. Gör det, för det tänker jag göra! (Men, maten, pyntet och allt därtill kommer fortfarande finnas kvar)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0