Godmorgon!

2009-11-03 - 07:14:01
Idag var det lättare att gå upp än igår faktiskt. Men jag kom ju i säng tidigare igår, så det är nog den avgörande faktorn!

Just nu har jag och Freja precis ätit frukost. Hon ville äta hemma idag sa Freja. Men hon är ingen frukost människa direkt, hon äter knappt en smörgås. Så, hon får äta en gång till på dagis vid 8 tiden, när de andra barnen äter.

Idag skall jag fortsätta greja i Frejas rum. Jag påbörjade ju det för ett tag sedan. Rensa bland alla leksaker och plocka undan.
Tanken är att vi skall göra om i hennes rum. Jag känner att det behövs, vi behöver få fram mer förvaringsmöjligheter. Nu har hon en Hensvik hylla från IKEA som jag tänkte byta ut mot en stor Expedit hylla, också från IKEA. Den sväljer ju en hel del och man kan köpa till lådor som man sätter in. Sängen hon har nu är ganska låg, så man kan inte förvara något under den. Sängen min mamma håller på att göra fixa i ordning är något högre så under den skulle man kunna ställa låga lådor. Jag funderar också på att gå på loppis och kika efter ett sött litet sminkbord av något slag som man skulle kunna fräscha upp och måla vitt.

 Detta är hyllan hon har nu, men vi skall byta ut den mot..
..denna hylla istället..

Nu får jag sluta sitta här och planera. Freja skall iväg till dagis och hunden måste ut!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0