"Jag vill inte sova mera"

2009-11-25 - 14:36:42
Ojoj vilken natt! Haha.
Freja bestämde sig för att klockan 02.40 ville hon inte sova mer. Hon kom in i vårt sovrum, tände lampan i taket och sa "Jag vill inte sova mera". Jippie. Sen fortsatte det med att hon ville ha vatten, hon ville ha spöklampan and so on. Vid fyra tiden tror jag hon somnade om. Och vaknade halv 8. Så idag åt vi frukost hemma istället för på dagis. Usch, det är besvärligt att vakna mitt i natten. Men, jag är oerhört tacksam att detta nästan aldrig inträffar. Jag har vänner vars barn vaknar 4-5 ggr per natt, i tre år!!! Tänk, att inte få sova en enda hel natt på tre år! Det tar på ens psyke och jag beundrar min vän väldigt mycket.

Här hemma håller jag på (i vanlig ordning) att plockar och grejar. Jag skall ta en tvättid i stora tvättstugan tänkte jag, så kan jag tvätta upp mattor innan jul! Det finns tre maskiner där, varav den ena är gigantisk. Väldigt skönt att den möjligheten finns. Det är inte jätte roligt att skura mattor för hand nämligen. På söndag är det första advent och då sätter jag fram alla ljusstakar och hänger upp julgardinerna. Det är mysigt tycker jag. Men allra mysigast vore ju om det kom en hel jävla massa snö tills dess också!

Ja, snart är det ju faktiskt julafton. Vi har inte köpt en enda julklapp ännu :/ Det blir till att stressa i sista minuten, as always. Vad skall ni köpa till era små?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0