Bråk och platt kaka.

2009-11-10 - 16:15:26
Vilken ledsam dag det har varit hitills. Jag och Freja har varit ovänner flera gånger. Kladdkakan vi bakade blev platt. Jag har ingen ork eller lust till någonting. Men efter att vi ätit middag skall vi allafall gå ut en sväng med Snuckis.

Åh, jag måste ta den där jäkla tvätten också! Blä! Jag har massor som behöver strykas och behöver egentligen sätta på en maskin till. Fyfasen. Det är jobbigt när man inte har någonstans att hänga upp det. Jag vill ha en torktumlare. Men vi får se vad tomten har med sig till oss :)

Nu står Freja vid sitt kök och lagar mat till Mimmi-dockan. Jag har gett henne lite riskorn och vatten som hon pysslar med. Det är viktigt att barn FÅR greja, kleta och stöka ner. Att dem får känna sig fram och pröva. Det är samma med att äta sin egna mat. Vi slutade tidigt med att mata Freja, utan hon fick sitta och pilla i sig sin mat själv. Vad spelar det för roll om det tar längre tid eller om det blir kladd överallt?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0