Tvättari tvättara, hela dagen lång.

2009-01-31 - 19:29:10

Nu håller vi på att stortvätta i tvättstugan, tar alla lakan och handukar och sådant. Det är verkligen jätte skönt när det är klart!

Idag fick vi oss en härlig sovmorgon Tomas och jag, vi vaknade efter 12, guud vad skönt att få sova ut! Vi åkte och handla lite för att sedan hämta Freja uppe i Frändefors! Freja har blivit magsjuk, hon spyr inte som förra gången men hon är verkligen jätte lös i magen, stackars liten. Det var ju bara 3 veckor sedan sist hon var sjuk, jag förstår inte varför hon åker på det jämt och ständigt. Jag blev lite smått irriterad på dagis för det var visst så att det gick magsjuka på avdelningen men ingen sa något.. Men hon får lite Proviva blåbärsdricka, rårivet äpple och dofilus yougurth nu till kvällsmat. Förhoppningsvis är hon bättre imorgon, men Tomas stannar hemma på måndag också.

Imorgon skall Tomas jobba extra tänkte han, så jag och Freja får hitta på något själva här hemma. Vi kan inte ju inte leka med någon i och med att hon är sjuk. Men vi går nog ut en sväng och leker själva skulle jag tro :) Tar en promenad och gungar lite kanske?


Vi var ju iväg och köpte tapeter igår, den här blir det som fondvägg ( den är lite mörkare i verkligheten)


 Hihi, den här syns inte så bra, men den skall vi iallafall ha i resten av rummet, men lite slätare variant. Jag tror det blir bra, det är ju verkligen värt pengarna vi lägger ut för det, jag har så svårt att trivas om det inte är precis 100% som jag vill ha det runt om mig. Nästa fredag kör vi igång i vart fall, jag tror nog att vi är färdiga med det på en helg och förhoppningsvis kan vi ha köpt den nya sängen till dess också, Sandra och Jonny skall köpa vår gamla, skönt att bli av med den. Jag har lite svårt att bestämma mig över vad jag skall ha för accent färger i sovrummet, just nu har jag ett par lila panellängder och ett par svarta längder över dem, lila överkast och kuddar i skimmrande beige och lila färger. Men frågan är om jag skall byta ut allt det lila mot något annat, men till vad isåfall? Det är ju så lätt att bara åka till tyglada och köpa nått snyggt tyg som man kan sy både gardiner och kuddfodral av. Jag har också börjat fundera över sängen, har nämligen hittad en annan som är lika snygg, så vilken tycker ni? IKEA Hopen 1895:- el
IKEA Malm 1795:-
Help me out girls, vilken skall jag välja?



Jag fick även ett tips på en annan blogg som jag skall testa, Freja dricker nämligen inte välling, hon avskyr det. Så istället för välling kan man göra mannagrynsvälling, man gör mannagrynsgröten såpass lös så att den kan passera i nappflaskan och så kan man tillsätta lite OMEGA 3 olja för att få i sig lite nyttiga vitaminer. Det skall jag iallafall testa när Freja är frisk igen.

Nu skall jag stryka och vika in lite tvätt hade jag tänkt mig, Tomas nattar Freja, jag hör hur dem läser Max potta där inne, hihi.

Puss och kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0