Jag blir så arg!

2009-01-12 - 23:34:59
Satt precis och såg en dokumentär på kanal 5, Sexturisterna - Venzuela.
Fy fan vad arg jag blir, dessa äckliga feta amerikaner som åker dit och tror sig ha ett förhållande med dessa stackars tjejer som bara gör det för deras behov av pengar! Och ägarna till stället är ju inte bättre dem, som påstår sig vara mer ute efter kvinnornas bästa än kundernas, up my ass säger jag!

Har suttit hela dagen med en bokrecension i engelska kursen, har läst Charlotte Brontës bok Jane Eyre, jätte bra skriven, helt underbart språk egentligen, men jag är mer för den amerikanska än engelska.

Det var förresten Frejas första dag på dagis sedan julledigheten, oj vad hon har saknat det! Hon hade knappt tid att pussa mamma hejdå, för hon skulle in och busa med alla kompisarna. När jag hämtade henne vid tre sprang hon till mig och uppe i famnen sa hon : "Min mamma!". Fröken Annelie berättade att när hon och en av barnen suttit i soffan och läst hade Freja kommit med barnets snuttefilt, för man kan ju inte mysa utan den! :)

Igår var vi hemma hos mina föräldrar och firade min pappa som fyllde sextio häromdagen, åt middag och tårta! Freja fick också en verktygslåda som hon ska ha i morfars snickarbo!
I lördags fick vi ett ryck och köpte så vi kunde göra hemgjord pizza, åkte till Tomas mamma och bjöd in Tomas storebror Marcus också, jag och Tomas passade även på att göra en snabb roadtrip till Uddevalla för att köpa pappas present!
Sen på kvällen bäddade jag och Tomas iordning ute i vardagsrummet med massa kuddar, täcke, godis och chips och en bra film :)

Imorgon har jag lektion halv ett, skall sitta lite hemma vid hemuppgifter innan tänkte jag, är ganska bra att få det gjort då betygsättningen sker den 16. Nej då, jag känner ingen stress, känner luugnet!

Har blivit så sugen på att samla ihop mina mamma-kompisar för att träffas, äta och prata lite, var ju så längesedan nu!
Det är så roligt att träffas, synd att vi gör det så sällan bara. Egentligen träffar jag kompisar väldigt sällan överhuvudtaget, trist men sant. Jag vet bara inte hur jag skall få allt att gå ihop så man hinner med hemmet, studierna, familjen, matlagning, städning, handling osv.. Någon gång så lär jag mig! Någon med tips?

Nej, nu ska jag göra mig iordning för natten!

Natti!

Puss och hej



 hemma hos farmor och bakar pizza!



Postat av: Sandra

såg också dokumentären.. uuuh, så vidrigt!

2009-01-13 - 00:03:55
URL: http://sandraedin.webblogg.se/
Postat av: EMelie!

Vet precis vad du menar med att hinna träffa vänner mm.. Man har så mycket som ska hinnas med före..=/ ja, vi får föröska få ihop en dag sanrt åträffa alla mammaor och barn.. hade varit jätte msyit verkligen..jätte längesen nu!

2009-01-13 - 11:31:15
Postat av: Sandra

Haha, hem till gården är verkligen skit bra! :) ingen fattar de

2009-01-15 - 20:23:06
URL: http://sandraedin.webblogg.se/
Postat av: georgia

men vilken sööt unge haha :D

2009-01-18 - 16:29:44
URL: http://georgiias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0