En liten resumé

2009-01-04 - 23:13:52

Ja, nu har vi fått igång vår förbannade pinkdator igen, blir så trött på't.

Får dra en liten sumering..


Julafton:

Julaftons morgon startades med att jag klockan 07.00 befann mig på ICA för att köpa aliminumfolie som jag naturligtvist upptäckte lite tidigare på morgonen var slut (behövde till julskinkan)
Freja fick öppna ett paket där hon fick den senaste Petsson och Findus boken.

Vid 2-tiden var maten ganska precis klar och mamma och pappa kom genom dörren.
Sedan startade 1 veckans non-stop svullning med julmat, godis och dricka ( hej hej jul-fetma ) samtidigt som vi kollade på Kalle-Anka.

Runt halv fem tiden kom Jultomten med paket, Freja blev lite blyg och kallade tomten för Spöke? :)
Paket fick hon iallall :) Sen gick tomten och så tog vi det lugnt, åt lite gott och grejade lite med alla nya leksaker :)
Jag fick ett par skor och en parfym som jag velat ha, lilla snuttegosen, han vet vad jag vill ha!

Freja gick och la sig vid sjutiden och sen åkte mamma och pappa hem. Jag och Tomas hade lite myskväll och sen så gick vi och la oss.

Juldagen åkte vi till mamma och pappa och firade jul där, med alla mina syskon, respektive och syskonbarn.

Annandagen ägnades åt mellandagsrea, jag och Tomas åkte och köpte oss en systemkamera, så nu jäklar ska det bli kort tagna!

Nyårsafton:

Sandra, Jonny och SnutteLinus kom, för Sandra skulle låna lite kläder och så skulle Linus få sin julklapp.
Efter det kom Emma och Jonty och vi förberedde kvällen: 80-talstema :)
Jag blev ett amerikanskt 80-tals luder, supersnyggt.
Tomas hade en ful skjorta med en otroligt ännu fulare kavaj, stentvättade jeans och en rödblond afro.  Mums.

Sen så kom Pampers och Sarah och vi käkade lite middag, det blev skagentoast till förrätt, bakpotatis till huvudrätt och marängsvish till efterrätt. Jag hade gjort bål också, den blev änna god.

Partystämmningen var inte direkt på topp, Tomas mådde dåligt, jag var supertrött och tog av mig mina partykläder vid elva och gled i en snygg farfarstopp, Emma sov i soffan, haha. Party Party.
Jaja, tolvslaget firades med skumpa och fyrverkerier.

Här kommer lite bilder från nyår, jul korten får komma lite senare då de är tagna med ett annat kamera.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0