Engelsk Bulldog.

2009-08-26 - 11:23:35
Jag har haft hund under hela min uppväxt. Min familj hade först en Flatcoated Retriver som hette Robin. Efter honom skaffade vi Eddy. Eddy är av rasen Nova Scotia Duck Tolling Retriver eller kort och gott, Tollare. Eddy föddes 1995 och vi hämtade honom i Mariestad där hans mamma och uppfödare bodde. Eddy är idag 14 år gammal och still going strong, han beter sig som om han fortfarande vore unghund. Två år efter att vi först skaffat Eddy, skaffade vi Valle. Valle är halvbror med Eddy och kommer från samma uppfödare i Mariestad. Valle är idag 12 år gammal och fortfarande ung i sinnet. Dessa två hundar har delat mitt liv under en lång period.

 Hircums Leporello "Eddy"
 Hircums Marcello "Valle"
(bilder lånade från kennelsidan, http://www.hircum.se)

T har aldrig haft hund, men han har alltid velat ha. Dom senaste 10 åren är drömhunden en Engelsk Bulldogg. Något som jag verkligen inte alls hade gett en tanke, jag ville ju ha en retriver ras! Men, ju mer vi tittade runt på olika kennlar och ju mer vi läste om just Engelsk Bulldogg, växte det fram en kärlek till denna underbara ras.
Men det är ett stort arbete att skaffa hund och det kommer dröja ett bra tag innan vi får hem en valp.
Vi vill verkligen ge detta tiden som behövs och inte stressa fram något. Så just nu kikar vi runt på lite olika kennlar som ser intressanta ut.
 
Postat av: Sandra

Tollare är sååå himla fina :)

2009-08-26 - 12:04:58
URL: http://sandrakronlid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0