Det här med föräldraskap..

2009-08-19 - 21:12:11

Visst är det svårt? Det är till och med svårt att skriva om tycker jag. Det är så känsligt, så personligt och det är väldigt lätt att trampa andra på tårna när man tycker och tänker och vill uttrycka sig.
Alla har sina egna värderingar och grunder att stå på, när det gäller föräldraskap och uppfostran. Hur du själv växte upp, relationen till dina egna föräldrar och deras ståndpunkter, har en stor påverkan på hur du själv väljer att uppfostra ditt barn.

Jag själv har en ganska stor påverkan från min egen uppväxt. Jag växte upp på landet. Där fick jag uppleva sommaren som sommaren skall vara med varma dagar och svala nätter. Smultron på timotej, doften av nyslaget hö, springa barfota i gräset. Där fick jag uppleva vintern med massa snö, med pulkaåkning, skridskor på den frusna dammen och åka spark! Varm choklad med grädde och nybakade bullar. Hemlagad mat och nytvättade kläder som hängs ut för att få den där härliga luftiga känslan. Allt det där har påverkat min roll som mamma.

Det är viktigt att ta hänsyn till andra, att förstå och respektera, att alla har inte samma värderingar och syn på uppfostran. Det är många gånger man ser och hör saker som gör att man gärna vill lägga sig i och tala om hur saker och ting skall vara.

Postat av: Sandra

SV: Gick inte att kommentera din blogg igår. Vette fan vare va. Men iallafall så blir man så less att det ska tjatas VARJE gång man träffas. Men det tjatas inte liiika mycket om det är Johannes som ska sätta sig under nålen. Och det stör mig ännu mer

2009-08-20 - 08:56:46
URL: http://sandrakronlid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0