Min dag so far..

2009-04-08 - 22:19:28

Ikväll var det grymt jobbigt att natta Freja. Hon vet verkligen vilka knappar hon skall trycka på för att få mig att tappa humöret!! Min lilla skrutta, som hon kan bråka, ojoj :-) Men, tillslut somna hon allt. Åh, jag blir så ledsen, jag vill inte bråka med henne, men vad skall jag göra? Inget vi gör hjälper, det är samma visa varje kväll, en massa stå på huvudet, hoppa i sängen, rulla runt, klappa händerna, skrik-sjunga, dricka vatten, vill inte ha pjyamas, dra i håret på mamma, slåss i ansiktet osv.. Vi har prövat med att ignorera det, men då fortsätter hon tills hon får en reaktion. Vi har försökt med att prata lugnt och förståndigt, ingen förbättring och just nu blir jag bara arg, jätte arg. Då blir hon ledsen, men efter 2 minuter är det likadant igen. Jag pratade lite med henne nu innan hon somnade och berättade att jag blir arg när hon bråkar och slåss. Hon klappade mig på kinden. :-) Sen viskade jag i hennes öra och frågade om vi var kompisar igen och då svarade hon "Jaa" och sen somnade hon! Mitt troll! Jag älskar henne så otroligt mycket!

Imorgon har jag och Tomas varit tillsammans i tre år! Tomas har inte varit så duktig de föregående åren med att uppvakta mig, så denna gång hade han ju lovat att verkligen överraska mig! Men, jag är ju som jag är och kunde verkligen inte hålla mig tills imorgon, så nu har han avslöjat sin plan.. Han har tagit ledigt hela dagen imorgon, så först skall vi ha en lång härlig sovmorgon tillsammans efter vi lämnat Frejisen på dagis. Sen har han ordnat barnvakt till kvällen och bokat bord på New Place i Trollhättan vid sju! Efter det skall vi åka hem och ha en myskväll med godis framför tvn! Hihi, nu ligger han och surar framför nyheterna, han ville ju överraska mig :-)

Idag har jag storstädat vårt sovrum, passade även på att skura golvet i köket och vardagsrummet igen! Gud vad skönt, nu är det bara Frejas rum kvar, sen är jag färdig med vårstädningen här hemma! Jag skurade även trappen och plattorna ute. Tja, sen kom Tomas och Freja hem och då var det bara att ställa sig och laga middag :-) Efter detta stenslockna jag i soffan ett tag, jag var helt färdig!

Förresten, vi har en ny kökslampa, supersnygg! Slänger in en bild någon dag!

Nu blir det bingen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0